Investora provedeme celým projektem
od A do Z
Předprojektová příprava
Studie
Zadání stavby má tyto části :
- A. Průvodní zpráva
- B. Souhrnné řešení stavby
- C. Stavební část
- D. Celkové náklady stavby
- E. Doklady
Detailnější informace k obsahu a rozsahu studie.
Průzkumné práce
Průzkumné práce zahrnují nejčastěji průzkumy stavebnětechnické, radonové, hydrogeologické, inženýrskogeotechnické nebo ornitologické či dendrologické atd.
Zajišťování potřebných podkladů
Zajištění podkladů z katastru nemovitostí – sousedi a majetkové poměry.
Konzultace na stavebním úřadě a s jinými institucemi.
Zajištění podkladů k existenci inženýrských sítí.
Pasport - dokumentace stávajícího stavu
-
Dokumentace stávajícího stavu stavby obsahuje:
-
údaje o účelu a místu stavby, jméno a příjmení (obchodní firma) a adresu místa trvalého pobytu (sídla) vlastníka stavby, parcelní čísla pozemku podle katastru nemovitostí s uvedením vlastnických nebo jiných práv a údaje o rozhodnutích o stavbě; pokud se rozhodnutí nezachovala, alespoň pravděpodobný rok dokončení stavby,
-
situační výkres skutečného stavu území v měřítku katastrální mapy nebo větším se zakreslením polohy stavby a vyznačením vazeb na okolí, napojení na dopravní infrastrukturu a se zákresem povrchových znaků sítí technické infrastruktury, vzrostlé zeleně a hranic pozemků,
-
stavební výkresy vypracované podle stávajícího stavu provedení stavby s příslušnými řezy a pohledy, s popisem všech prostorů a místností podle současného způsobu užívání a s vyznačením jejich rozměrů a plošných výměr,
-
technický popis stavby a jejího vybavení.
-
-
Zjednodušená dokumentace (pasport stavby) obsahuje:
-
údaje podle bodů 1.1 a 1.4.,
-
situační výkres a zjednodušené výkresy stávajícího provedení stavby v rozsahu a podrobnostech odpovídajících druhu a účelu stavby s popisem způsobu užívání všech prostorů a místností.
-
Projekční fáze
Projekt pro územní řízení - DUR
Žádost o vydání rozhodnutí o umístění stavby nebo zařízení (DUR):
- A. Úvodní údaje
- B. Průvodní zpráva
- C. Souhrnná technická zpráva
- D. Výkresová dokumentace
- E. Dokladová část
Detailnější informace k obsahu a rozsahu.
Projekt pro stavební povolení - DSP
Projektová dokumentace obsahuje části:
- A.Průvodní zpráva
- B.Souhrnná technická zpráva
- C.Situace stavby
- D.Dokladová část
- E.Zásady organizace výstavby
- F.Dokumentace objektů
Projektová dokumentace musí vždy obsahovat části A až F členěné na jednotlivé položky s tím, že rozsah jednotlivých částí musí odpovídat druhu a významu stavby, jejímu umístění, stavebně technickému provedení, účelu využití, vlivu na životní prostředí a době trvání stavby.
Detailnější informace k stavební povolení - DSP
Sloučená dokumentace
Sloučená dokumentace musí být stavebnímu úřadu předložena dle platné vyhlášky a zpracována projektantem.
Zahrnuje územní rozhodnutí a stavební povolení v jednom.
Obsahuje průvodní zprávu, souhrnnou technickou zprávu, situační výkresy, dokumentaci objektů a technických a technologických zařízení a dokladovou část včetně návrhu plánu kontrolních prohlídek stavby.
Dokumentace pro realizaci stavby - DPS
zpracované na základě územního rozhodnutí (§ 92 odst. 1 stavebního zákona) nebo z iniciativy stavebníka a využívané pro kontrolní prohlídky staveb (§ 133 odst. 3 stavebního zákona)
Projektová dokumentace pro provádění stavby obsahuje části:
Projektová dokumentace musí vždy obsahovat části A až C členěné na jednotlivé položky s tím, že rozsah jednotlivých částí musí odpovídat druhu a významu stavby, jejímu umístění, stavebně technickému provedení, účelu využití, vlivu na životní prostředí a době trvání stavby.
Společné zásady:
Projektová dokumentace pro provádění stavby se zpracovává samostatně pro jednotlivé stavební objekty (pozemní a inženýrské), případně provozní (technologické) soubory, pokud se ve stavbě vyskytují; vychází se z projektové dokumentace podle § 2. Zpracovávají se pouze ty části projektové dokumentace pro provádění stavby, které nejsou shodné s projektovou dokumentací podle přílohy č. 1.
Součástí dokumentace pro provádění stavby není dokumentace pro pomocné práce, výrobně technická dokumentace a dokumentace výrobků dodaných na stavbu. Pokud je pro podrobnosti nutné zpracovat některou z těchto dokumentací, musí být takový požadavek v projektové dokumentaci pro provádění stavby výslovně uveden.
1. Technická zpráva
Zpracovává se ve stejné skladbě a členění jako v projektové dokumentaci uvedené v příloze č. 1, z níž příslušné údaje přebírá s tím, že se :
-
zpřesňují, doplňují a zdůvodňují veškeré údaje a případné odchylky oproti ověřené projektové dokumentaci,
-
zdůvodňují a zpřesňují technická, konstrukční, materiálová nebo dispoziční řešení,
-
případně stanoví zvláštní podmínky pro provádění, montáž nebo technologické postupy.
2. Výkresová část
Zpracovává se v měřítku přiměřeném jejich účelu (obvykle 1:50):
-
výkresová dokumentace v rozsahu bodu A.1.2 nebo B.2,
-
výkresy podrobností (detailů) zobrazují pro dodavatele závazné, nebo tvarově složité konstrukce (prvky), na které klade projektant zvláštní požadavky a které je nutné při provádění stavby respektovat,
-
legendy doplňují výkresy jen v nezbytném rozsahu o údaje, které nelze vyjádřit graficky.
3. Výpočty
Zpracovávají se v potřebném rozsahu a kontrolovatelné formě. Výpočty jsou součástí dokumentace a připojují se jako doklady ve dvou vyhotoveních.
Jednostupňová projektová dokumentace
Jednostupňová projektová dokumentace – JSP
Je dokumentace, která není přesně definována zákonem ani Vyhláškou č. 499/2006 Sb. o obsahu jednotlivých projektových dokumentací. Jedná se o jakousi „koncertovanou“ formu projektové dokumentace, která v sobě musí vždy obsahovat veškeré prvky nutné pro úspěšné vyřízení všech legislativních vyjádření, patřičných povolení a rovněž poskytuje dostatek informací pro úspěšné provedení stavby. Povětšinou je tato dokumentace koncipována jako zjednodušená forma dokumentace pro realizaci stavby - DPS (nejvyšší stupeň dokumentace) bez vypracovávání předchozích stupňů projektů kterými jsou dokumentace pro územní řízení (DUR) a samostatný projekt pro stavební podvolení (DSP).
Tento typ dokumentace je vhodný a použitelný pouze u jednoduchých, nekomplikovaných staveb s dostatečným množstvím vstupních informací a jasným zadáním, které si nutně nevyžadují vypracování samostatných projektů DUR a DSP.
Jedná se spíše o výjimečný typ projektu, který lze využít pouze na základě letitých zkušeností generálního projektanta na základě jeho individuálního posouzení a doporučení.
Projekt skutečného provedení stavby - DSPS
-
Dokumentace skutečného provedení stavby obsahuje:
-
údaje o účelu a místu stavby, jméno a příjmení (obchodní firma) a adresu místa trvalého pobytu (sídla) vlastníka stavby, parcelní čísla pozemku podle katastru nemovitostí s uvedením vlastnických nebo jiných práv a údaje o rozhodnutích o stavbě; pokud se rozhodnutí nezachovala, alespoň pravděpodobný rok dokončení stavby,
-
situační výkres skutečného stavu území v měřítku katastrální mapy nebo větším se zakreslením polohy stavby a vyznačením vazeb na okolí, napojení na dopravní infrastrukturu a se zákresem povrchových znaků sítí technické infrastruktury, vzrostlé zeleně a hranic pozemků,
-
stavební výkresy vypracované podle skutečného provedení stavby s příslušnými řezy a pohledy, s popisem všech prostorů a místností podle současného, popřípadě uvažovaného způsobu užívání a s vyznačením jejich rozměrů a plošných výměr,
-
technický popis stavby a jejího vybavení.
-
-
Zjednodušená dokumentace (pasport stavby) obsahuje:
-
údaje podle bodů 1.1 a 1.4.,
-
situační výkres a zjednodušené výkresy skutečného provedení stavby v rozsahu a podrobnostech odpovídajících druhu a účelu stavby s popisem způsobu užívání všech prostorů a místností.
-
Inženýrská činnost v projekční fázi
Zajišťování veškerých vyjádření veřejnoprávních orgánů a institucí
Je zajišťováno v několika etapách vždy dle daného stupně projektové dokumentace (studie, DUR, DSP apod.) a to v rozsahu:
Zahájení inženýrské činnosti
- Převzetí a seznámení se včetně kontroly projektové dokumentace,
- Zajištění podkladů z katastru nemovitostí – sousedi a majetkové poměry,
- Zajištění plné moci,
- Konzultace na stavebním úřadě,
- Zpracování rozsahu požadovaných stanovisek a rozhodnutí,
- Příprava a odeslání žádostí o stanoviska a rozhodnutí dotčených orgánů státní správy a samosprávy (DOSS) a dalších účastníků řízení
- Zajištění podkladů k existenci inženýrských sítí.
Zpracování stanovisek
- Průběžná konzultace s DOSS,
- Průběžná komunikace s projektantem,
- Doplňování vznesených požadavků dotčených orgánů,
- Zajištění zapracování podmínek DOSS do projektové dokumentace,
- Příprava a odesílání dalších žádostí a rozhodnutích vyvolaných podmínkami DOSS,
- Kompletace originálů stanovisek a rozhodnutích (konverze pošty z datové schránky),
- Zajištění finální projektové dokumentace,
- Kontrola zapracování podmínek do projektové dokumentace, převzetí dokumentace
- Sledování aktuálního stavu projektu.
Stavební řízení
- Zpracování žádosti o povolení k výstavbě, (územní souhlas a ohlášení, územní rozhodnutí a stavební povolení),
- Kompletace žádosti s PD a stanovisky,
- Podání žádosti na stavební úřad,
- Průběžná komunikace se stavebním úřadem, případné doplňování dodatečných požadavků,
- Účast na místním šetření,
- Vydání stavebního povolení v právní moci
Další
- Zajištění smluv o připojení na IS
- Řízení o výjimce z platných regulativů
- Řízení o výjimce z ochranných pásem
- Územní řízení – pozemkové změny (scelení, oddělení)
- Územní souhlas – přípojky IS – samostatně
- Rozhodnutí o připojení na místní komunikaci
- Souhlas s odnětím půdy ze ZPF
- Posouzení vlivu stavby na životní prostředí podle zvláštního předpisu
- Kolaudační řízenÍ
Zajišťování komunikace se zástupci investora a dotčených organizací
V průběhu všech etap výkonu inženýrské činnosti v projekční fázi je periodicky prováděno průběžné informování investora o stavu legislativního procesu, jež příslušné rozhodnutí stavebního úřadu (rozhodnutí o umístění stavby, společné či stavební povolení, ohlášení, sdělení atd.) vyžaduje.
Toto informování je prováděno formou přehledné excelovské tabulky s výčtem všech dotčených úřadů a organizací a stavu příslušného procesování.
Nedílnou součástí výkonu inženýrské činnosti je standardní pracovní komunikace nutná pro přenos četných technických informací mezi pověřenými zástupci investora a našimi projektanty a to po celou dobu zpracování a projednání projektové dokumentace.
Zajištění vydání jednotlivých rozhodnutí
Součástí námi prováděného výkonu inženýrské činnosti v projekční části je také zajištění vydání nutných legislativních rozhodnutí, což v praxi znamená, že naše činnost nekončí podáním žádosti na stavební úřad! Naopak pokračuje dál celým procesem příslušného legislativního řízení (rozhodnutí o umístění stavby, společné či stavební povolení, ohlášení atd.) – doplňuje či upřesňuje dílčí přílohy - až do úspěšného vydání rozhodnutí stavebního úřadu včetně nabytí jeho právní moci.
Realizační fáze stavby
Autorský dozor
V rámci výkonu autorského dozoru projektant stavby (generální) zabezpečuje zejména:
-
poskytování vysvětlení potřebných k vypracování dodavatelské dokumentace
-
soulad dokumentace dočasných objektů zařízení staveniště, případně dokumentace úprav trvalých objektů na účely zařízení staveniště, se základním řešením zařízení staveniště podle části F projektu
-
účast na odevzdání staveniště zhotovitelem
-
dodržení projektu s přihlédnutím na podmínky určené stavebním povolením s poskytováním vysvětlení potřebných pro plynulost výstavby
-
posuzování návrhů zhotovitelů na změny a odchylky v částích projektů zpracovávaných zhotoviteli z pohledu dodržení technicko-ekonomických parametrů stavby
-
dodržení lhůt výstavby případně dalších údajů a ukazatelů
-
vyjádření k požadavkům na větší množství výrobků a výkonů oproti projednávané dokumentaci
-
sledování postupu výstavby z technického hlediska a z hlediska časového plánu výstavby
-
průběžné zpracování kontrolního sestavení nákladů
-
závěrečné sestavení nákladů dokončit nejpozději do zahájení prací na posledním provozním souboru nebo stavebním objektu, ve spolupráci s investorem
-
činnost odpovědného geodeta projektanta (vyhl. 200/1994 Sb.)
-
účast na odevzdání a převzetí stavby nebo její části včetně komplexního vyzkoušení.
Rozsah a způsob výkonů autorského dozoru dohodne objednavatel s projektantem ve smlouvě.
Stavebně technický dozor
V rámci výkonu technického dozoru se zabezpečuje zejména:
- seznámení se s podklady, podle kterých se připravuje realizace stavby, obzvlášť s projektem, s obsahem smluv a s obsahem stavebního povolení,
- odevzdání staveniště (pracoviště) zhotovitelům a zabezpečení zápisu do stavebního (montážního) deníku,
- protokolární odevzdání základního směrového a výškového vytýčení stavby zhotoviteli,
- účast na kontrolním zaměření terénu dodavatelem před zahájením prací,
- dodržení podmínek stavebního povolení a opatření státního stavebního dohledu po dobu realizace stavby,
- péče o systematické doplňování dokumentace, podle které se stavba realizuje a evidence dokumentace dokončených částí stavby,
- projednání dodatků a změn projektu, které nezvyšují náklady stavebního objektu nebo provozního souboru, neprodlužují lhůtu výstavby a nezhoršují parametry stavby.
- o všech závažných okolnostech bez ohledu informovat investora,
- kontrola věcné a cenové správnosti a úplnosti oceňovacích podkladů a faktur, jejich soulad s podmínkami uvedenými ve smlouvách a jejich předkládání k úhradě investorovi,
- kontrolu těch částí dodávek, které budou v dalším postupu zakryté nebo se stanou nepřístupnými, zapsání výsledku kontroly do stavebního deníku,
- v souladu se smlouvami odevzdat připravené práce dalším zhotovitelům na jejich navazující činnosti,
- spolupráci s pracovníky (generálního) projektanta zabezpečujícími autorský dozor při zajišťování souladu realizovaných dodávek a prací s projektem,
- spolupráci s (generálním) projektantem a s dodavateli při provádění nebo navrhování opatření na odstranění případných závad projektu,
- sleduje, jestli zhotovitelé provádějí předepsané a dohodnuté zkoušky materiálů, konstrukcí a prací, kontrola jejich výsledků
- vyžaduje doklady, které prokazují kvalitu prováděných prací a dodávek (certifikáty,atesty, protokoly apod.),
- sleduje vedení stavebních a montážních deníků v souladu s podmínkami uvedenými v příslušných smlouvách,
- uplatňování námětů, směřujících k zhospodárnění budoucího provozu (užívání) dokončené stavby,
- hlášení archeologických nálezů,
- spolupracuje s pracovníky zhotovitelů při provádění opatření na odvrácení nebo na omezení škod při ohrožení stavby živelnými událostmi,
- kontroluje postup prací podle časového plánu stavby a ustanoveními smluv a upozorňuje dodavatele na nedodržení termínů, včetně přípravy podkladů pro uplatnění majetkových sankcí,
- kontrolu řádného uskladnění materiálu,strojů a konstrukcí,
- v průběhu výstavby připravuje podklady pro závěrečné hodnocení stavby,
- přípravu podkladů pro odevzdání a převzetí stavby nebo jejích částí a účast na jednání o odevzdání a převzetí,
- kontrola dokladů, které doloží zhotovitel k odevzdání a převzetí dokončené stavby,
- kontrolu odstraňování vad a nedodělků zjištěných při přebírání v dohodnutých termínech,
- účast na kolaudačním řízení,
- kontrolu vyklizení staveniště dodavatelem,
- zabezpečení činnosti a spolupráce s odpovědnými geodety (vyhl. č. 200/1994 Sb.).
Konkrétní obsah a rozsah technického dozoru, včetně ceny, dohodnou smluvní strany ve smlouvě.
Zajištění kolaudačního řízení
Bezprostředně po dokončení celé stavby a odstranění všech vad a nedodělků, musí dojít ke kolaudaci stavby. Pro tuto je potřeba zajistit požadované podklady, zejména:
-
Vyjádření místně příslušné Hygienické stanice (bylo-li předmětem stavebního řízení)
-
Vyjádření místně příslušného hasičského požárního sboru (téměř vždy)
-
Veškeré povinné revize, certifikáty a potvrzení od zařízení, materiálů a technologií, které byly do stavby zabudovány
-
Veškeré povinné doklady o správné likvidaci všech odpadů vzniklých v průběhu stavby
-
Projektovou dokumentaci skutečného provedení
-
Další nutné podklady, jež si vyžádá místně příslušný stavební úřad
Po dodání výše uvedených podkladů a žádosti o kolaudaci stavby je stanovena prohlídka dokončené stavby zástupcem stavebního úřadu.
Výsledkem procesu výstavby a jejího závěrečného legislativního řízení je pravomocné kolaudační rozhodnutí, čímž je předmětná stavba z pohledu Stavebního zákona uzavřena.
Poradenská činnost v průběhu všech fází
Poradenská činnost technického charakteru
Tato činnost v sobě obsahuje odborné konzultace ve fázi rozhodování o připravovaných a plánovaných projektech, včetně společných prohlídek a zpracovávání odborných stanovisek a posudků.
Dále pak poradenskou a konzultační činnost nad již rozpracovanými nebo vypracovanými projekty, jejich odborné posouzení (kvalita, rozsah, správnost) a následné vyhodnocení a doporučení.
Dalším z významných prvků této technické poradenské činnosti je vypracovávání znaleckých a odborných posudků pro jednotlivé úřady a veřejnoprávní instituce.
V neposlední řadě jsou to také odborná posouzení již provedených staveb z hlediska kvality provedených prací, dodržení všech zákonů a vyhlášek a také souladu se schválenou projektovou dokumentací.
Tato činnost je vždy svým rozsahem a obsahem předem dohodnuta s objednatelem a je vykonávána vždy odbornou osobou s patřičnou autorizací v daném oboru či speciálním oprávněním.
Poradenská činnost v oblasti zajišťování financí
Naše společnost již po mnoho let spolupracuje s několika odbornými firmami, které se úspěšně zabývají zajišťováním finančních prostředků pro plánované projekty, a to jak ve formě bankovních úvěrů, tak také z nebankovního sektoru.
Tato činnost spočívá v individuálním posouzení daného plánovaného projektu, bonity klienta a následného odborného doporučení nejvhodnější varianty financování
Tato činnost je vždy nabízena a poskytována pouze a výhradně na základě požadavku klienta (objednatele)!
Poradenská činnost v oblasti zajišťování dotací
Naše společnost již po mnoho let spolupracuje s několika odbornými firmami, které se úspěšně zabývají zajišťováním veškerých druhů dostupných dotací krajského, státního i Evropského charakteru. Každý typ dotace si vyžaduje osobitý a individuální přístup, ale hlavně zkušenosti a kontakty v dané oblasti dotací. Proto je nutné vždy zvolit správného „specialistu“ v dané oblasti.
Tato činnost opět spočívá v individuálním posouzení daného plánovaného projektu, předběžném zpracování a vyhodnocení reálnosti (dosažitelnost) daného typu dotace a následného odborného doporučení dalšího postupu. Pokud je projekt vyhodnocen jako vhodný k dosažení dané dotace pak následuje uzavření individuální smlouvy o zajištění komplexní činnosti, která je hrazena převážně až po úspěšném získání dané dotace.
Činnost administrátora dotace povětšinou nekončí pouhým úspěšným zajištěním dotace, ale v rámci zajištění komplexní služby je nabídnut také povinný monitoring daného projektu, který je většinou vyžadován poskytovatelem dotace v průběhu několika následujících let.
Tato činnost je vždy nabízena a poskytována pouze a výhradně na základě požadavku klienta (objednatele)!